Fit omlet dyniowy

Są takie posiłki, które idealnie sprawdzają się o każdej porze roku, niezależnie od pogody. Na pewno do tej listy trzeba zaliczyć omlety! Można robić je na setki sposobów, podawać z najróżniejszymi dodatkami i cieszyć się słodkimi, zdrowymi i pysznymi smakami. Oczywiście, nie sposób ominąć sezonowych produktów. Dziś, po raz kolejny do przepisu wykorzystałam dynię. W poprzednim poście zapowiadałam, że kolejny przepis będzie na fit omleta dyniowego. No i proszę bardzo. Chyba nie muszę pisać, że jest to banalnie prosty, pyszny i zdrowy posiłek, prawda? Mam nadzieję, że wiecie to doskonale. 

Fit omlet dyniowy

Słodkie śniadania

O tym, że kocham słodkie śniadania wiedzą już chyba wszyscy. A na pewno Ci, którzy śledzą moje InstaStory i (prawie) każdego poranka widzą zdjęcie gofrów. 😃 Ja generalnie jestem człowiekiem, który kocha słodkości. Słodkie śniadania są dla mnie idealnym rozpoczęciem dnia i zaspokajają moją ochotę na słodkie smaki. Poza tym, jest jeszcze jedna ważna kwestia – kawa. Jak dla mnie kawa najlepiej smakuje o poranku, ale nie lubię pić kawy do słonych śniadań. Gdy zdarza mi się jeść kanapki, jajecznicę, czy inne wytrawne posiłki rano to nigdy nie piję kawy. Zazwyczaj wypijam ją później i nie jest już tak dobra jak o poranku. 😃 Dlatego słodkie śniadania i kawa to dla mnie połączenie idealne!

Myślę, że przepis na fit omleta dyniowego będzie idealnym pomysłem na jesienne śniadanie! Osoby, które tak jak ja kochają słodkie smaki o poranku będą zadowolone. 
Pssst… choć drugie śniadanie, podwieczorek, kolacja w postaci omleta dyniowego też będzie niczego sobie! 

Fit omlet dyniowy

Dodatki

Jakie będą najlepsze dodatki? Na pewno bogate w tłuszcze! Oczywiście niezastąpione masło orzechowe będzie pasować tu idealnie. Poza tym polecam: ulubione jogurty (np. waniliowe),  figi, orzechy włoskie, ulubione pasty/kremy, gorzka czekolada, która rozpuści się na ciepłym omlecie. 🥰

No i oczywiście wspominając o dodatkach, nie mogę pominąć czeko-śliwki! Na dniach planuję zrobić masową produkcję na jesień i zimę. Jest to idealny dodatek do słodkich posiłków, uwierzcie mi!

Dobra, zabieramy się do roboty. Czas przygotować fit omleta dyniowego!

PRZEPIS

SKŁADNIKI NA JEDNĄ PORCJĘ:

  • jajko
  • 100 g puree z dyni
  • 35 g mąki
  • 15 g odżywki białkowej*
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 małego jabłka/gruszki
  • odrobina tłuszczu do smażenia

PRZYGOTOWANIE:

Puree z dyni: Dynię pokroić, pozbyć się pestek, pokroić w łódeczki i piec w piekarniku około 25-30 minut w 200 stopniach. Następnie pozbyć się skórek, przełożyć do naczynia i zblendować na gładką masę. 

Omlet: Wszystkie składniki (oprócz jabłka/gruszki) połączyć razem i zblendować lub bardzo dokładnie wymieszać. Następnie jabłko/gruszkę pokroić w drobną kostkę i dodać masy (część można zostawić na wierzch omleta). Jeśli masa będzie bardzo gęsta (zależy to od gęstości puree z dyni) dolać odrobinę wody lub mleka. Całość dokładnie wymieszać. Na patelni rozgrzać niewielką ilość dowolnego tłuszczu (przy dobrej jakości patelni smażyć bez tłuszczu) i smażyć na niewielkim ogniu/mocy pod przykryciem ok. 7-8 minut z jednej strony i ok. 3-4 minuty z drugiej. 

*Polecam odżywki Olimp Sport Nutrition! Z kodem „elinowak” 10% zniżku. Zamiast odżywki białkowej możesz użyć: 10 g mąki więcej, 10-15 g słodzidła, odrobinę więcej cynamonu i ekstrakt np. waniliowy.

Gotowe!

KALORIE I MAKROSKŁADNIKI:
Fit omlet dyniowy ma około 329 kcal (23,5 g białka, 7 g tłuszczy, 43 g węglowodanów)

Fit omlet

Kto przetestuje przepis? 😃 Mam nadzieję, że teraz wszyscy będą masowo robić zapasy puree z dynii! Na śniadanie fit omlet dyniowy, na obiad kopytka dyniowe, a na kolacje? Może krem z dyni? Znajdziecie go w jesienno-zimowym e-booku. 😊

Czekam na zdjęcia Waszych omletów! Proszę zaspamować mnie oznaczeniami na Instagramie. Wystarczy dodać zdjęcie na relację i oznaczyć mój profil (@elinowak) i wtedy na pewno zobaczę to zdjęcie! Fotki w prywatnych wiadomościach też mile widziane. 😊

Smacznego!

Zapisz się na newsletter i odbierz

Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
Powiadom o

Przeczytaj także:

Lifestyle

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

„Chciałabym schudnąć/przytyć… ile powinnam jeść kalorii? 1600, a może 2000? Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Jest tyle wzorów, a ja nie wiem z którego skorzystać. Nie

Fit placuszki
Fit

Fit placuszki z owocami

Lato coraz bliżej! A to oznacza, że w końcu przyszła pora na mój ulubiony czas w roku, jeśli chodzi o warzywa i owoce. Już małymi

Fit cynamonki
Fit

Fit cynamonki

Ostatnie dwa przepisy były wytrawne, więc najwyższa pora na coś słodkiego, prawda? Dziś przychodzę do Was z przepisem, który chciałam wypróbować już od dawna. Jest