Proteinowe placuszki

Mam przepis idealny dla tych, którzy kochają zdrowe, słodkie posiłki z dużą ilością dodatków! A coś mi się wydaję, że jest Wa… nas całkiem sporo. Osobiście uwielbiam wszelkiego rodzaju placuszki i omlety z różnistymi dodatkami. Dlatego dziś przygotowałam przepis na proteinowe placuszki. Są niskokaloryczne, dzięki temu śmiało można szaleć z dodatkami! Przepis jest banalnie prosty, a do wykonania go nie potrzebujecie nawet blendera. Proteinowe placuszki zawierają sporą ilość białka, co sprawia, że posiłek jest sycący. Koniecznie musicie ich wypróbować!

Fit placuszki

Różnorodne dodatki

Często pytacie mnie, czy nie nudzi mi się jedzenie moich ukochanych gofrów?! 🤔 Absolutnie nie! Nie nudzi mi się ze względu na różnorodne dodatki. Zazwyczaj jest tak, że uczepię się pewnego połączenia, a po pewnym czasie przypomnę sobie o innych dodatkach i wtedy to one stają się moją codziennością. W ten sposób gofry nigdy mi się nie nudzą! Moje ulubione dodatki to:

  • absolutny numer jeden: polewa a’ la PB&J z mojego pierwszego e-booka,
  • nutella z awokado,
  • mleczko kokosowe połączone z kakao i słodzidłem, czyli polewa czekoladowo-kokosowa,
  • polewa jagodowa, czyli zblendowane jagody z mleczkiem kokosowym (opcjonalnie z jogurtem naturalnym) i słodzidłem,
  • masło orzechowe w połączeniu z duszonymi jabłkami na maśle z cynamonem,
  • wegański krem czekoladowy.

Sporo tego, prawda? Do tego dochodzi oczywiście masa owoców, orzechów, czy też gorzka czekolada! 😊 I właśnie takie dodatki idealnie pasować będą do proteinowych placuszków. Głównym makroskładnikiem placuszków jest białko dlatego śmiało możecie szaleć zarówno z tłuszczami, jak i węglowodanami! 😊

Proteinowe placuszki

Polewa jagodowo-kokosowa, pychota!

Odżywka białkowa

Placuszki proteinowe to naprawdę prosty przepis. Potrzebujecie zaledwie trzech podstawowych składników. Jednym z nich jest odżywka białkowa, która oprócz tego, że nadaje placuszkom pysznego smaku, to jest też źródłem białka. Od razu na wstępie napiszę: od odżywki białkowej nie rosną mięśnie! We wpisie na na moim blogu dieta to nie kara przeczytacie czym jest odżywka białkowa. Białko to makroskładnik, o którym wiele osób zapomina, a jest niezbędnym elementem dobrze zbilansowanej diety. Dlatego wpadłam na pomysł, aby pokazać Wam prosty przepis, w którym to placuszki same w sobie będą zawierały sporą ilość białka, dzięki czemu dodatki będą mogły stanowić jedynie tłuszcze i węglowodany! 😊

Oczywiście odżywka białkowa nie jest koniecznością. To jedynie dodatek do diety, dzięki któremu w łatwy (i pyszny!) sposób można uzupełnić zapotrzebowanie na białko.

Protein pancakes

Jaką odżywkę białkową wybrać?

Niezmiennie od kilku lat, polecam Wam odżywki białkowe z firmy Olimp Sport Nutrition. Uwierzcie mi, że próbowałam już wielu odżywek różnych firm i Olimp jest zdecydowanie w czołówce jeśli chodzi o jakość i smak. Odżywka odżywce nierówna – niestety odżywki białkowe z niektórych firm absolutnie mi nie smakują, tworzą się z nich grudki lub bez dodatku mąki nie się z nich wykonać omletów lub placuszków. W przypadku firmy Olimp możecie być pewni, że żaden z tych problemów Was nie spotka. Do  tego przepisu na proteinowe placuszki wypróbowałam smaki tiramisu i ciasteczko – oba wypadły rewelacyjnie! 😊 

Pamiętajcie, że z kodem „elinowak” macie -20% na wszystkie produkty, które znajdują się na stronie Olimp Sport Nutrition. Pssst… na masła orzechowe też, ale nie wykupcie wszystkich pliiis! 😉

Fit placuszki

Z odżywką białkową z Olimpa proteinowe placuszki wyjdą na sto procent! Gdy zaczną pojawiać się na nich pęcherzyki – śmiało można przekręcać na drugą stronę. 😉

Ok, czy jesteście gotowi na ten ekstremalnie trudny przepis? 😁 He he he. Dobra, zabieramy się za proteinowe placuszki!

PRZEPIS

SKŁADNIKI NA JEDNĄ PORCJĘ, 6 PLACUSZKÓW:

  • 1 jajko
  • 1 banan
  • 30 g odżywki białkowej*
  • łyżeczka proszku do pieczenia i cynamonu
  • opcjonalnie: jagody, porzeczki, borówki, maliny

PRZYGOTOWANIE:

Banana rozgnieść widelcem. Dodać do niego pozostałe składniki i dokładnie wymieszać. Na patelni rozgrzać dowolny tłuszcz (lub smażyć bez tłuszczu, w zależności od patelni), wylać małe porcje masy na placuszki (opcjonalnie na masę poukładać małe kawałki dowolnych owoców). Następnie smażyć placuszki na małym ogniu pod przykryciem z obu stron. 

 

*Jeśli nie chcesz używać odżywki białkowej zamień ją na mąkę oraz słodzidło. Jednak placuszki nie bedą wtedy już proteinowe.

Gotowe!

KALORIE I MAKROSKŁADNIKI:
Porcja placuszków ma około 274 kcal (30 g białka/ 6 g tłuszczy/ 25 g węglowodanów)

Banalnie prosty przepis, prawda? Kto wypróbuje? 😊
Czekam na Wasze kolorowe, zdrowe i pyszne talerze, wypełnione proteinowymi placuszkami i różnistymi dodatkami. Nie zapomnijcie zrobić zdjęcia, aby się nimi pochwalić! Dodawajcie je na swoje Instagramy lub na InstaStory. Nie zapomnijcie mnie oznaczyć (@elinowak) i dodać #jem_z_eli 😊

Fit placuszki

Poza tym, apel do każdego z Was! 👉🏻 #zostańwdomu 🙏🏻

Zamiast szaleć na zewnątrz, szalejcie w kuchni! To dobry czas na wypróbowanie nowych przepisów, czy też zmianę nawyków żywieniowych, które mają ogromny wpływ na nasze zdrowie! U mnie na blogu oraz w moich e-bookach znajdziecie mnóstwo przepisów, które pokochacie! Koniecznie musicie ich wypróbować! 😊

Smacznego! Buziaki! 😘

6
Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
od najnowszych od najstarszych najwyżej oceniane
Powiadom o
Izabela

To są najlepsze placuszki na świecie 🙂 i sycą na długo 🙂 dziękuję

Alma

Nie wierzę od paru dni chodzily za mna takie placuszki na sniadanie. Nie lubie udziwnień, więc zrobiłam najprostrze placuszki jakie znam.. jajko, banan, odżywka.. szybkie, smaczne, proste. Wieczorem wchodze do ciebie na bloga a tu taka niespodzianka, te same placuszki!

Klaudia

Oo. Super, bardzo prosty przepis. Muszę koniecznie wypróbować

Przeczytaj także:

Fit serniczki bananowe
Przepisy

Serniczki bananowe

Never work before breakfast. If you have to work before breakfast, eat your breakfast first. Jeżeli zamiast gofrów na śniadanie jem TO, to wiedz, że jest

Fit budyn z maki
Przepisy

Fit budyń z mąki ziemniaczanej

Moje dzieciństwo to grysik… w sensie kasza manna z syropem malinowym, kisiel truskawkowy jedzony z biszkoptami i budynie z torebki w przeróżnych smakach. To były