Zdrowy obiad. Makaron ze szpinakiem, burakiem i wędzonym pstrągiem

Dziś zapraszam Was na zdrowy obiad! Wiecie, że jestem fanką szybkich, pysznych i prostych przepisów, bez wymyślania i cudowania. Dzisiejszy obiad to posiłek, który jem zawsze, gdy nie mam zbyt wiele czasu na gotowanie, a zarazem chcę zjeść coś sycącego i pełnowartościowego. Makaron i szpinak to podstawa, a resztę dodatków modyfikuję w zależności od tego na co mam ochotę. Tym razem padło na buraki i wędzonego pstrąga. Tak więc zapraszam Was na zdrowy obiad, czyli makaron ze szpinakiem, burakiem i wędzonym pstrągiem! Rany, kocham ten przepis.  

Zdrowy obiad

We go together like... pasta and spinach

Generalnie musicie wiedzieć, że jestem uzależniona od wielu rzeczy jeżeli chodzi o jedzenie. Od gofrów… wow, ale odkrycie, co?!

😁 Od omleta marchewkowego, od makaronu z kurczakiem i cukinią w sosie pieczarkowo-serowym i najlepszej na świecie polewie a’ la PB&J – te dwa przepisy pochodzę z mojego e-booka – ale też od… makaronu ze szpinakiem. Dajcie mi makaron i szpinak, a będę szczęśliwym człowiekiem. Aż chyba zacznę mówić do moich przyjaciół: we go together like… pasta and spinach (no okej, peanut butter and jelly też 😁). Uwielbiam to połączenie i mogę jeść je codziennie. Dlatego tak bardzo lubię ten przepis. Jest pysznie i zdrowo! Na pewno zakochacie się tak samo jak ja! 😋
Zdrowy obiad
Instagram

Na Instagramie często pokazuję co jem na obiad. Zapraszam! 

Uniwersalny przepis

Podaję Wam propozycję na makaron ze szpinakiem, burakiem i wędzonym pstrągiem, ale musicie wiedzieć, że jest to naprawdę uniwersalny przepis! 😊 Bardzo lubię wędzonego pstrąga (kupicie go np. w Lidlu, Biedronce lub Auchanie). To super alternatywa zamiast klasycznego dania z mięsem. Zamiast pstrąga możecie dodać wędzone tofu (gdy zamiast jogurtu naturalnego dodacie jogurt wegański, a zamiast sera płatki drożdżowe – będzie to posiłek wegański! 😊), inną rybę (np. łososia), pokrojoną mozzarellę w kulce (wtedy będzie to  posiłek wegetariański! 😊), czy też wspominane wcześniej mięso np. indyk lub kurczak. Buraka (ugotowane buraki kupicie w Lidlu lub w Biedronce) możecie zamienić na paprykę, pieczarki, suszone pomidory. A najlepiej dodajcie wszystko na raz. Proszę jeść dużo warzyw! 😁 Jeżeli chodzi o uniwersalność to tak samo tyczy się ilości składników – możecie nimi manipulować pod swoje zapotrzebowanie kaloryczne. 

Dobra, my tu gadu gadu, a obiad sam się nie przygotuje. Czas na zdrowy obiad! Idziemy zrobić makaron ze szpinakiem, burakiem i wędzonym pstrągiem! 😊 

Zdrowy obiad

PRZEPIS

SKŁADNIKI NA JEDNĄ PORCJĘ:

  • 60 g wędzonego pstrąga (1/2 opakowania)
  • 50 g makaronu (spaghetti lub zwykły)
  • 200 g szpinaku (mrożony lub świeży)
  • 1 mały ugotowany burak 
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • ser (np. grana padano, parmezan, mozzarella)
  • łyżeczka oliwy z oliwek do smażenia
  • przyprawy: sól, czosnek, oregano, pieprz 
  • dodatkowo: pomidorki koktajlowe, mix sałat

PRZYGOTOWANIE:

Makaron ugotować. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić szpinak oraz lekko przyprawić solą i czosnkiem. Następnie dodać ugotowany makaron, pokrojonego w kostkę buraka, pstrąga w małych kawałeczkach i dokładnie wymieszać. Dodać jogurt naturalny i doprawić do smaku. Na koniec ponownie zamieszać i przez chwilę trzymać na patelni. Do całej potrawy na patelnię można dodać pokrojone pomidorki koktajlowe oraz wymieszać je z resztą. Całość posypać ulubionym serem. 

Gotowe!

KALORIE I MAKROSKŁADNIKI:
Porcja (biorąc pod uwagę 15 g sera grana padano) ma około 453 kcal (34 g białka/ 13 g tłuszczy/ 50 g węglowodanów)

Zdrowy obiad

To jak będzie? Wypróbujecie? 

😋

W przepisie podane jest 1/2 opakowania pstrąga wędzonego, lecz możecie dodać go tyle, ile tylko chcecie. Polecam zrobić od razu podwójną porcję! Tak jak wspominałam wcześniej: manipulujcie ilością składników pod siebie.

😁  

Czekam na zdjęcia Waszych pysznych obiadów. Jeśli dodajecie zdjęcie na swojego Instagrama nie zapomnijcie mnie oznaczyć (@elinowak) oraz dodać #jem_z_eli

😊 Psssst… pamiętajcie, że po obiadku musi być deser. W moich przepisach na pewno znajdziecie coś dla siebie!

Smacznego!

😘

16
Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
od najnowszych od najstarszych najwyżej oceniane
Powiadom o
Kacper Kmiec

Uwielbiam szpinak w każdej postaci! W placuszkach warzywnych, z makaronem, w babeczkach na wytrawnie- mniam!

http://fitexpertteam.pl/

Karolina

Kolejny łatwy przepis z bloga uwielbiam też super szybki i przepyszny makaron z łososiem i cukinią ❤️

Marta

Twoich przepisów nigdy za mało, uwielbiamy je!

Wiola

Eli Droga, często u Ciebie w przepisach jest ser Grana Padano, widziałam w Lidlu takie opakowanie 150 g. I zastanawiam się jak długo po otwarciu można je trzymać w lodówce?? Bo jak np dodam do obiadu 15 g to wychodzi że starczy mi na 10 dni. Wybacz za pytanko ale nie lubię marnować jedzenia A szkoda by mi kupować taka całą paczkę jeśli mi się spsuje na trzeci dzień zanim zdążę wykorzystać;)

Ania

Kochamy szybkie i zdrowe przepisyproszę więcej, więcej, więcej

Wiktoria

Kocham cię za takie proste i smaczne przepisy. Wrzucaj ich jak najwiecej kochana

Monika

Eli wrzucaj ile wlezie 🙂

Natalia

Super! Więcej takich przepisów na szybkie i łatwe dania poproszę

Przeczytaj także:

Fit tartaletki
Przepisy

Fit tartaletki z nadzieniem borówkowym

Dziś będzie słodko! 🙂 Obiad zjedzony, więc czas na małe co nieco. Mam dla Was prosty przepis na zdrowy deser bez pieczenia, czyli fit tartaletki

Jesień
Przepisy

Smaki jesieni. Trzy przepisy

Po takiej dawce słońca, energii, ciepłych wieczorach, letnich owoców i warzyw uroczyście oświadczam: Jesień, come to mami, jestem gotowa! Jestem gotowa na grube swetry, na

Tort urodzinowy
Lifestyle

Czy można jeść słodycze na diecie?

Dzisiejszy post to tak naprawdę temat rzeka. Najlepszą odpowiedzią na pytanie „czy można jeść słodycze na diecie?” będą znane większości dwa słowa: to zależy. Ciężko

Fit sernik
Przepisy

Fit sernik na czekoladowym spodzie

Większość z Was pokocha dzisiejszy przepis całym sercem! Tak, tak… dziś będzie sernik. Słodki, kremowy, z malinami, na czekoladowym spodzie. Do tego oczywiście zdrowy, niskokaloryczny