Fit gofry wytrawne

Gofry na śniadanie, obiad i kolacje. Kto się pisze na takie życie?  😍 Mówi się, że nie samym słodkim człowiek żyje (ja tam parę dni bym wyżyła), dlatego przygotowałam przepis na fit gofry wytrawne. Zakochacie się równie mocno jak w słodkiej,  jaglano-bananowej wersji. To co? Śniadanie na słodko, na obiad gofry wytrawne, a na kolacje… oba?!  😋

Uzależnienie

Przyznaję się bez bicia: Jestem uzależniona! A od kiedy zrobiłam gofry wytrawne to zdarza mi się jeść je dwa razy dziennie! Przyznaję się bez bicia #2: Jestem uzależniona bardzo! To mój totalny comfort food, a co najśmieszniejsze dopiero z czasem uświadomiłam sobie, że jako dziecko naprawdę jadłam ich dużo! Po pierwsze w każde wakacje jeździłam nad morze (czasem nawet parokrotnie w przeciągu kilku miesięcy), więc te nadmorskie goferki były codziennością. Do tego w moim rodzinnym mieście niedaleko mojego bloku była mała budka z goframi (kiedyś ja taką otworzę

😎) i jadłam je bardzo często. No co ja zrobię, no nic nie zrobię. A nie czekajcie, zrobię dla Was gofry wytrawne, no tak!  😁

Dodatki

Gofry wytrawne z jajkiem i boczusiem. Brzmi fajnie, co? U mnie co prawda bez boczusiu, ale prosciutto, awokado i pomidorki koktajlowe też robią robotę! Gofry same w sobie nie mają dużo kalorii, także śmiało można szaleć z dodatkami. Na śniadanie więcej białka i tłuszczy? Dodatkowe jajko, szynka, twaróg półtłusty (wymieszany z jogurtem naturalnym, szczypiorkiem i solą) w połączeniu z plastrami wędzonego łososia – mniam. Więcej węglowodanów? Gotowane bataty na wierzch, będą idealnie pasować do jajka i awokado! 

😊 Niech Was poniesie wyobraźnia. Najlepiej jakby Was zaniosła aż do mnie z drugą porcją. 😀

Ok, robimy!

PRZEPIS

SKŁADNIKI NA 2 GOFRY:

  • 1 duże jajko
  • 40 g mąki ryżowej (można zastąpić inną np. jaglaną, gryczaną kukurydzianą, owsianą)
  • 50 g jogurtu naturalnego
  • łyżeczka proszku do pieczenia, ulubione przyprawy ( polecam: oregano, sól, pieprz, bazylia, czosnek)
  • odrobina wody do uzyskania odpowiedniej konsystencji

PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie składniki razem zmiksować, wylać na rozgrzaną i wysmarowaną tłuszczem gofrownicę. Piec około 8 minut (lub dłużej). Ja na swojej gofrownicy (MPM MGO-13) piekę na maksymalnej mocy – wtedy wychodzą najbardziej chrupiące, lecz dużo zależy od gofrownicy.

Gotowe!

KALORIE I MAKROSKŁADNIKI:
2 gofry (bez dodatków) mają około 238 kcal (11 g białka/ 6 g tłuszczy/ 35 g węglowodanów).

Kocham je całym sercem i nie zbiera się na to, abym kochać przestała. Żeby życie miało smaczek raz fit gofry wytrawne… raz słodkie. O rany, głodna nie jestem sobą. Idę jeść – chyba wiecie co. 😋

Niech ten przepis idzie w świat! Ja zadbałam o Wasze brzuszki, a Wy zadbajcie o to, aby na instagramie pod hashtagiem #jem_z_eli było mnóstwo gofrów! Czekam na Wasze zdjęcia! 🙂

22
Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
od najnowszych od najstarszych najwyżej oceniane
Powiadom o
Karolina

Przepyszne ! Zrobiłam dla siebie, zasmakowało i całej rodzince trzeba było dorabiać – takie pyszności ❤️

Marta

szkoda, że nie mam gofrownicy ;( w tosterze raczej się nie upieką ;( a można z tego przepisu zrobić placuszki i smażyć na patelni?

Magdola

Zrobiłam z pasta z awokado, pomidorem, rukolą, oliwkami. Polecam to połączenie

Karolina

Jejku pierwszy raz robiłam i wyszły pyszne ❤️❤️❤️❤️

Kamila

Czekam na Twoją budkę z goframi!
A przepis na pewno wypróbuję, jak wrócę do domu, bo na razie niechciana abstynencja z powodu braku gofrownicy

Paulina

Troszkę zmodyfikowałam przepis i wyszły na słodko o podobnej kaloryczności!
zamiast jogurtu naturalnego dałam proteinowy bananowy bez cukru (z biedronki)
i nie dawałam przypraw.
Wyszły pyszne!

Beata

Ajjj, Eli, ja też się uzależniłam od gofrów przez Cb!❤❤❤❤ zrobię!

Jula

Wleciały dzisiaj na śniadanko i aż musiałam napisać… NIEBO W GĘBIE ❤️ Gdyby nie ty Eli to nie wiem co bym jadła

Wiki

Już wiem co jutro na śniadanie

Daria

Na gofry z ostatniego przepisu kalorycznie raczej nie mogę sobie pozwolić ale z tymi to będę szaleć ❤️

Przeczytaj także:

Zdrowy styl życia
Lifestyle

(Nie)zdrowy styl życia. Moje fit początki #2

W poprzednim wpisie opisałam pokrótce jak wyglądała u mnie codzienność zanim zaczęłam przygodę ze zdrowym stylem życia, co było bodźcem do zmian i jak wyglądały

Lifestyle

Spełnianie marzeń i (nie)wiara w siebie

Wierz w siebie i spełniaj marzenia. No i proszę… jakie to łatwe, prawda? Zapewne każdy z Was ma wiele marzeń. Niektóre z nich są bardziej

Fit sernik
Przepisy

Fit sernik na czekoladowym spodzie

Większość z Was pokocha dzisiejszy przepis całym sercem! Tak, tak… dziś będzie sernik. Słodki, kremowy, z malinami, na czekoladowym spodzie. Do tego oczywiście zdrowy, niskokaloryczny

Tatry
Lifestyle

Jak czerpać radość z życia?

Jeżeli na pytanie „Co sprawia, że się uśmiechasz?” odpowiadasz „Nie wiem”. Jeżeli patrzysz na drugiego człowieka, który opowiada o rzeczach banalnych i szczerzy się od