Fit placuszki z owocami

Lato coraz bliżej! A to oznacza, że w końcu przyszła pora na mój ulubiony czas w roku, jeśli chodzi o warzywa i owoce. Już małymi krokami zaczynają się pojawiać pierwsze truskawki, borówki i maliny. Choć na te najlepsze jeszcze musimy trochę poczekać, to ja i tak zaczynam ten sezon już teraz! Dziś przygotowałam dla Was przepis na pyszne i słodziutkie fit placuszki z owocami. Możecie je przygotować na śniadanie, kolacje, deser – kiedy tylko chcecie. Jestem pewna, że Wam posmakują!

Fit placuszki

Truskawki, maliny, borówki

Jakie są Wasze ulubione letnie owoce? 😃

Jeśli macie problem z wyborem to spoko – ja też. U mnie przychodzi to falami: jednego tygodnia zamieniam się w truskawkę, a drugiego w borówkę albo arbuza. Jak się na coś uprę to nie mogę przestać tego jeść! Uwielbiam owoce w każdej postaci, to zdecydowanie mój ulubiony dodatek do słodkich posiłków, takich jak dzisiejsze fit placuszki. Ten pyszny sezon mógłby trwać wiecznie!

Fit placuszki

Dodatki

Jeśli chodzi o dodatki do tego przepisu to możecie szaleć tu do woli! Podrzucę Wam kilka moich propozycji:

👉🏽 oczywiście OWOCE! Dużo owoców! 😊
👉🏽 masło orzechowe i dżem,
👉🏽 zmielone słodzidło (np. erytrol, ksylitol) lub cukier puder
👉🏽 jogurt waniliowy – do zrobienia placuszków potrzebujecie połowy opakowania, więc drugą połowę możecie zużyć jako dodatek na wierzch! 😊
👉🏽proteinowy krem czekoladowy z Olimpa – najlepszy zamiennik nutelli! Widzę, że aktualnie w sklepie internetowym jest niedostępny, ale polecam szukać w sklepach stacjonarnych! Z kodem „elinowak” macie -10%! 😊

Niech Was fantazja poniesie! 😃

Dobra, czas na przepis! Robimy fit placuszki z owocami! 

PRZEPIS

SKŁADNIKI NA 6 PLACUSZKÓW:

  • jajko
  • 30 g mąki
  • 75 g jogurtu waniliowego homogenizowanego*
  • ok. 10-15 g słodzidła (np. erytrytol, ksylitol)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • garść borówek
  • odrobina tłuszczu do wysmarowania patelni

PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie składniki (oprócz borówek) połączyć razem i zmiksować na jednolitą masę. Następnie dodać borówki i całość wymieszać. Na patelni rozgrzać tłuszcz i wylać na nią masę w formie placuszków. Następnie smażyć cierpliwie, na małym ogniu/mocy, z obu stron pod przykryciem ok. 7-8 minut z jednej strony i ok. 4 minuty z drugiej.

*Można użyć skyra, lub innego, ulubionego jogurtu waniliowego.

Fit placuszki z owocami gotowe!

KALORIE I MAKROSKŁADNIKI:
Placuszki (bez dodatków) mają około 290 kcal (15 g białka/ 10 g tłuszczy/ 35 g węglowodanów)

Fit placuszki

Banalnie proste, prawda? 😃 Mam nadzieję, że przetestujecie ten przepis i zaserwujecie sobie takie pyszne placuszki!

Pamiętajcie, aby szaleć z dodatkami. 😃 Czekam na zdjęcia Waszych posiłków! Wysyłajcie mi je na Instagramie w wiadomościach prywatnych lub dodawajcie na InstaStory! Nie zapomnijcie mnie oznaczyć (@elinowak) 😊

Smacznego! 

Zapisz się na newsletter i odbierz

Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
Powiadom o

Przeczytaj także:

Pełnowartościowy obiad
Lifestyle

Co to jest pełnowartościowy posiłek?

Zdrowy styl życia, odpowiednia dieta, pełnowartościowe posiłki… Stop, ale tak właściwie: co to jest pełnowartościowy posiłek? Zdrowe odżywianie nie jest trudne. Wystarczy jedynie znać pewne

Fit sniadanie
Przepisy

Fit placuszki jogurtowe

Dziś będzie to, co tygryski (i Elizki – pozdrawiam wszystkie Elizki! ❤️) lubią najbardziej. Będzie słodko, pysznie, ekspresowo i oczywiście zdrowo. Przygotowałam dla Was przepis na

Wegańska nutella
Przepisy

Wegański krem czekoladowy

Ciastko, karmel… czekolada! Ciastka owsiane już mamy, lody o smaku solonego karmelu też, więęęęc? Czas na czekoladę! I to nie byle jaką. Przychodzę do Was