Fit placuszki z owocami

Lato coraz bliżej! A to oznacza, że w końcu przyszła pora na mój ulubiony czas w roku, jeśli chodzi o warzywa i owoce. Już małymi krokami zaczynają się pojawiać pierwsze truskawki, borówki i maliny. Choć na te najlepsze jeszcze musimy trochę poczekać, to ja i tak zaczynam ten sezon już teraz! Dziś przygotowałam dla Was przepis na pyszne i słodziutkie fit placuszki z owocami. Możecie je przygotować na śniadanie, kolacje, deser – kiedy tylko chcecie. Jestem pewna, że Wam posmakują!

Fit placuszki

Truskawki, maliny, borówki

Jakie są Wasze ulubione letnie owoce? 😃

Jeśli macie problem z wyborem to spoko – ja też. U mnie przychodzi to falami: jednego tygodnia zamieniam się w truskawkę, a drugiego w borówkę albo arbuza. Jak się na coś uprę to nie mogę przestać tego jeść! Uwielbiam owoce w każdej postaci, to zdecydowanie mój ulubiony dodatek do słodkich posiłków, takich jak dzisiejsze fit placuszki. Ten pyszny sezon mógłby trwać wiecznie!

Fit placuszki

Dodatki

Jeśli chodzi o dodatki do tego przepisu to możecie szaleć tu do woli! Podrzucę Wam kilka moich propozycji:

👉🏽 oczywiście OWOCE! Dużo owoców! 😊
👉🏽 masło orzechowe i dżem,
👉🏽 zmielone słodzidło (np. erytrol, ksylitol) lub cukier puder
👉🏽 jogurt waniliowy – do zrobienia placuszków potrzebujecie połowy opakowania, więc drugą połowę możecie zużyć jako dodatek na wierzch! 😊
👉🏽proteinowy krem czekoladowy z Olimpa – najlepszy zamiennik nutelli! Widzę, że aktualnie w sklepie internetowym jest niedostępny, ale polecam szukać w sklepach stacjonarnych! Z kodem „elinowak” macie -10%! 😊

Niech Was fantazja poniesie! 😃

Dobra, czas na przepis! Robimy fit placuszki z owocami! 

PRZEPIS

SKŁADNIKI NA 6 PLACUSZKÓW:

  • jajko
  • 30 g mąki
  • 75 g jogurtu waniliowego homogenizowanego*
  • ok. 10-15 g słodzidła (np. erytrytol, ksylitol)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • garść borówek
  • odrobina tłuszczu do wysmarowania patelni

PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie składniki (oprócz borówek) połączyć razem i zmiksować na jednolitą masę. Następnie dodać borówki i całość wymieszać. Na patelni rozgrzać tłuszcz i wylać na nią masę w formie placuszków. Następnie smażyć cierpliwie, na małym ogniu/mocy, z obu stron pod przykryciem ok. 7-8 minut z jednej strony i ok. 4 minuty z drugiej.

*Można użyć skyra, lub innego, ulubionego jogurtu waniliowego.

Fit placuszki z owocami gotowe!

KALORIE I MAKROSKŁADNIKI:
Placuszki (bez dodatków) mają około 290 kcal (15 g białka/ 10 g tłuszczy/ 35 g węglowodanów)

Fit placuszki

Banalnie proste, prawda? 😃 Mam nadzieję, że przetestujecie ten przepis i zaserwujecie sobie takie pyszne placuszki!

Pamiętajcie, aby szaleć z dodatkami. 😃 Czekam na zdjęcia Waszych posiłków! Wysyłajcie mi je na Instagramie w wiadomościach prywatnych lub dodawajcie na InstaStory! Nie zapomnijcie mnie oznaczyć (@elinowak) 😊

Smacznego! 

Zapisz się na newsletter i odbierz

Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
Powiadom o

Przeczytaj także:

Lidl Polska
Lifestyle

Co kupuję w Lidlu? #fitzakupy

Jak sobota to… wiem, że każdy zanucił dalej.    Shopping is my cardio! Tak, należę do tych dziewczyn, które uwielbiają chodzić na zakupy… tylko nie

Fit brownie
Fit

Proteinowe brownie bez mąki

Dziś będzie czekoladowo! Na moim blogu był już jeden przepis na brownie – moje ukochane brownie z batatów. Jednak dzisiejszy przepis jest zupełnie inny. Połowę

Pieczona owsianka
Fit

Fit pieczona owsianka z jabłkiem

No i mamy grudzień – mój najukochańszy miesiąc. Uwielbiam grudniowy klimatem i świąteczną atmosferą! Oczywiście mowa tu też o świątecznych smakach. A jak o smakach mowa

Fit chlebek bananowy
Przepisy

Fit chlebek bananowy

Dziś mam dla Was przepis znany i lubiany! Jeden z najbardziej popularnych zdrowych deserów. Uwielbiam go za prostotę, uniwersalność i… za to, że można zjeść