Zdrowy obiad. Fit spaghetti

Makaron, mięso, sos pomidorowy, ser… spaghetti. Gdy słyszycie słowo „spaghetti” macie przed oczami zdrowy obiad? Obstawiam, że niekoniecznie. No, ale wiecie: od czegoś tutaj jestem!  Jeżeli bacznie śledzicie mojego bloga od samego początku, to słowo „gofry” na pewno nie kojarzą Wam się już tylko z tymi znad morza, a z codziennością i pysznym śniadaniem.  😊 Ok, ale teraz nie o śniadaniu, bo dziś zrobimy obiad. Fit spaghetti, które ma ok. 400 kcal w porcji. Można? Można! Ba, nawet trzeba! Eat spaghetti to forgetti your regretti!  😋

Fit spaghetti

Precz z nudą!

Urozmaicona dieta to podstawa! „O rany, ona mówi o zdrowiu, o fit posiłkach, a wrzuca przepis na spaghetti, w dodatku z kupnego, zmielonego mięsa!” Taaak… dostałam takie wiadomości po zamieszczeniu na moim Instagramie na InstaStory filmiku, gdy pokazywałam Wam, że jem spaghetti na obiad. Jem i jeść będę, a co więcej będę pokazywać, że jeżeli jesteś zdrową osobą, która odżywia się pełnowartościowo, dba o siebie to też możesz tak jeść. 😊 Czy wrzucając przepis na spaghetti zachęcam Was do jedzenia go codziennie? A w życiu! Czy mówię, że pakowane mięso mielone jest zdrowe? Raz na jakiś czas – jak najbardziej. Jeżeli stanowi podstawę naszej diety – nie koniecznie. Swoją osobą i swoimi przepisami pokazuję, że dieta to nie kara, że zdrowe odżywianie to nie produkty Bio, wymyślne składniki i stanie przy garach godzinami. Mając zdrowe nawyki oraz podstawy żywieniowe powinno się raz na jakiś czas zjeść coś, co wychodzi poza nasze codzienne „schematy”. Precz z nudą! 😊

Fit spaghetti

Makaron Al dente czy mięciutki?

Fit spaghetti to przepis na pełnowartościowy obiad, do zrobienia w niecałe 15 minut. Zależy czy jesteście w teamie makaronu al dente czy mięciutkiego – który wybieracie? 

😁 A tak poza tym, wracając do mięsa, to jeżeli macie sprzęt i trochę więcej czasu możecie sami zmielić, np. fileta z kurczaka, aby nie kupować gotowego, zmielonego. Jeżeli jednak stawiacie na gotowca: ja swojego kupiłam w Biedronce jest to mięso z kurczaka na pulpety, 400 g w opakowaniu, stosunkowo mało tłuszczy, jest smaczne oraz skład jest całkiem spoko.  😊 A i jeszcze jedno! Porcja warzyw! W osobnej miseczce zróbcie sobie jakąś małą sałatkę, zjedzcie coś zielonego. Zrozumiano?  😁

Ok, zabieramy się za przepis. Robimy fit spaghetti!

SKŁADNIKI NA 2 PORCJĘ:

  • 200 g mięsa mielonego z kurczaka (użyłam mięsa z kurczaka na pulpety z biedronki)
  • 100 g makaronu na spaghetti (użyłam 100 % durum)
  • połowa cebulki
  • pomidory z puszki
  • 4 łyżki passaty pomidorowej
  • łyżeczka oliwy z oliwek do smażenia
  • mozzarella (lub inny ser) na wierch)
  • przyprawy: sól, pieprz, oregano, bazylia
  • ew. łyżka skrobi (np. mąki ziemniaczanej) do zagęszczenia

PRZYGOTOWANIE:

Makaron ugotować. Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek i wrzucić pokrojoną cebulkę. Chwilkę ją podsmażyć, a następnie dodać mięso, rozdrobnić je na patelni oraz przyprawić. Gdy mięso jest już podsmażone dodać pomidory z puszki, passatę  pomidorową, przyprawy (oregano, sól i pieprz to podstawa) i smażyć pod przykryciem przed kilka minut, a następnie zdjąć pokrywkę, dokładnie wymieszać, cały czas smażąc. Jeżeli całość jest zbyt rzadka dodać łyżkę skrobi. Podawać z ugotowanym makaronem oraz mozzarellą (lub innym serem).

KALORIE I MAKROSKŁADNIKI:
Jedna porcja ma około 410 kcal (27 g białka/ 14,5 g tłuszczy/ 43 g węglowodanów)

Fit spaghetti

Eat pasta, run fasta! Najpierw biegusiem do sklepu, a później do kuchni i zdrowy obiad na dwa dni gotowy. To jak będzie? Zrobicie jutro, a może jeszcze dzisiaj?  😁

Czekam na Wasze zdjęcia. Dodawajcie je na Instagrama, oznaczajcie mnie i nie zapomnijcie o hashtagu #jem_z_eli  😊

Smacznego! Buziak! 

😘

18
Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
od najnowszych od najstarszych najwyżej oceniane
Powiadom o
Materazzi

Fajny przepis. Moim Judokom często robię spaghetti. Zwykle jest z indykiem (nie da się faszerować indyka antybiotykami) albo z samymi warzywami (a może to już leczo z makaronem? hihi) i duuuużoooo czosnku.
Obowiązkowo sałatka np. coleslaw.
Ważne są też proporcje 1:1 tzn. 1 porcja spaghetti i 1 taka sama porcja surówki
Szkoda, że nie ma już makaronów Malma

Jacek

„mięso na pulpety” to pomyłka – coś garmażeryjnego, doprawionego, z dodanym mielonym tłuszczem i śmieciami i dosolonego przez fabrykę. Kup „mielonego indyka”, a nie coś co z nazwy mięsem (samym) nie jest.
Druga sprawa: spaghetti z mielonego kurczaka, czy wieprza będzie niedobre, suche i bez smaku. Różnicę robi wołowina – lepiej kupić 400g dobrej wołowiny niż 600g kurczaka, który po usmażeniu jest drewniany w konsystencji.
Trzecia sprawa – mięso jest ok, ale max 2x w tygodniu, nie codzień.

Asia

Jak to jest fit to ja jestem zakonnicą. Biały makaron + passata z dodanym cukrem + ser … trochę nie bardzo.

Martyna

Droga do lepszego zdrowia i wymarzonej sylwetki nie jest lekka, ale z pewnością warta wysiłku 🙂 Co więcej, to ogromny booster dla naszego samopoczucia i pewności siebie! Ja regularnie ćwiczę od pół roku, zmieniłam też swoje koszmarne nawyki żywieniowe. Jasne, czasem wpadnie jakiś pączek czy pizza, ale w ogólnym rachunku wychodzi o niebo lepiej 🙂 Grunt, to kompetentny dietetyk, który mądrze poprowadzi nas przez ten proces.

Karola

a ile pomidorow z puszki dodajesz ? 🙂

Joanna

Jakiej firmy lub z którego sklepu jest najlepsza passata pomidorowa?
Wyglada pysznie! Muszę wypróbować

Kme.n

Makaron tylko al dente, za to mój chłopak tylko miekki (dla mnie wręcz rozgotowany) i zawsze problem bo podobno jak ja ugotuje to makaron jest tak al dente że aż chrupie

Dominika

Żeby życie miało smaczek, raz al dente raz miękciaczek 😀
A spaghetti napewno wleci za kilka dni na mój talerz!!
#can’twait

Karolina

Fajny przepis, robię spaghetti w bardzo podobny sposób! Jednak brakuje mi w Twoim przepisie jednej, bardzo ważnej rzeczy – czosnku! Bardzo polecam dodać kilka ząbków czosnku, pod koniec smażenia mięsa. Efekt jest genialny pozdrawiam!

Kamila

Al dente w kwesti smaku! Ale bycia ,,fit” chyba też lepiej, a co do tego mięsa to dla tych, którzy czepiają się gotowego zmielonego, można poprosić o zmielenie w markecie przy tych mięsnych stoiskach, Dino, Carrefour- bez problemu 🙂

Przeczytaj także:

fit ciastka marchewkowe
Przepisy

Fit ciastka marchewkowe

Chłodne wieczory spędzone pod kołdrą z książką, kakao i ciastkami? Jesienno-zimowe must be. Zresztą to jeden z punktów z listy rzeczy, które musisz zrobić jesienią! 

Brownie z batatów
Przepisy

Fit brownie z batatów

Dzisiaj będzie ciasto. Pyszne i zdrowe ciasto czekoladowe! Widzicie.. O czekoladzie wypisuje i nie czuje, że rymuje. Dobra, stop! Przepisów na zdrowe brownie jest sporo