Fit chlebek bananowy

Dziś mam dla Was przepis znany i lubiany! Jeden z najbardziej popularnych zdrowych deserów. Uwielbiam go za prostotę, uniwersalność i… za to, że można zjeść pół blaszki na raz. 😁 Fit chlebek bananowy – ile blogów kulinarnych tyle przepisów na ten wypiek. Ja zadbałam o to, aby nie zawierał dużej ilości tłuszczy. Po co? Te magiczne dwa słowa: masło orzechowe! Im mniejsza ilość tłuszczy w chlebku, tym większa warstwa masła orzechowego na nim! 😊 No bo chyba każdy się ze mną zgodzi, że chlebek bananowy i masło orzechowe to połączenie idealne?!

4 podstawowe składniki

Wszystkie produkty na chlebek dostępne są praktycznie w każdym sklepie. Przepis składa się z 4 podstawowych składników: jajka, banany i dwa rodzaje mąk.

Uprzedzając pytania odnośnie tego czy jest możliwość użycia innej mąki. Zapewne tak, każda inna mąka (oprócz kokosowej, która zachowuje się zupełnie inaczej niż pozostałe), czy to gryczana, ryżowa czy żytnia będzie dobra. Według mnie do chlebka bananowego najbardziej pasuje mąka jaglana, stąd mój wybór. Jeżeli użyjesz innej daj znać w komentarzu, będzie to przydatna wskazówka dla innych osób. 😊

Dodatki

Robiłam chlebek z tego przepisu już wiele razy. Ostatnio (było to na przyjazd rodzinki i wtedy też przygotowałam fit tartaletki 😊) urozmaiciłam go o dodatki. Tym razem padło na borówki, które sprawiły, że był on jeszcze bardziej miękki i wilgotny (gdy dodamy cięższe dodatki tj. borówki chlebek wyrośnie odrobinę mniejszy, niż w przypadku pieczenia go solo). Super sprawdzą się też: maliny, jagody, posiekane orzechy, kawałki gorzkiej czekolady, suszone owoce np. żurawina, a czasem można też zaszaleć i wrzucić parę M&M’sów… Chulaj dusza, piekła nie ma. 😅

Ok, miksery w dłoń! Tym razem ubijamy białka… Wiem trochę więcej zmywania, ale obiecuję, że warto!

PRZEPIS

SKŁADNIKI NA 12 BABECZEK

  • 2 duże banany (około 250 g)
  • 250 g mąki (używałam pół na pół pełnoziarnistej i ryżowej)
  • 2 łyżki oleju kokosowego (rozpuszczony i ostudzony)
  • pół szklanki (ok. 100 g) napoju roślinnego
  • słodzidło według uznania (użyłam około 5/6 łyżek erytrolu)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka octu jabłkowego
  • ekstrat waniliowy

PRZYGOTOWANIE

Banany dokładnie zblendować z rozpuszczonym i ostudzonym olejem kokosowym oraz napojem roślinnym. Mąkę i słodziło dokładnie wymieszać razem. Do mąki dodać zblendowane składniki i bardzo dokładnie wymieszać. Dodać łyżeczkę proszku do pieczenia, octu jabłkowego oraz ekstraktu waniliowego. Ewentualnie dolać odrobinę więcej napoju roślinnego lub dodać słodzidła. Przelać do foremek na babeczki. Piec w 200 stopniach około 20/25 minut (do suchego patyczka).

KALORIE I MAKROSKŁADNIKI:

Cały chlebek (bez dodatków) ma około 880 kcal (27 g białka/ 16 g tłuszczy/ 157g węglowodanów)

Nie zapominajmy o maśle orzechowym16 g tłuszczy w całym chlebku bananowym uprawnia do solidnej porcji. 

Najlepsze masło orzechowe jakie do tej pory jadłam to właściwie krem z masła migdałowego, kokosu z dodatkiem miodu firmy Olimp Sport Nutrition (do kupienia tutaj :) dodatkowo z kodem „elinowak” -20% na wszystkie produkty na stronie). 

Co złego to nie ja. Ode mnie nic nie wiecie! To nie ja odpowiadam za uzależnienie od chlebka bananowego i masła orzechowego. Ja tu tylko sprząt… wymyślam przepisy. :)

Kto skorzysta? Czekam na zdjęcia na instagramie. Pamiętajcie o oznaczeniu mnie, dodaniu hashtaga #jem_z_eli i zostawieniu dla mnie kawałeczka! 😄

39
Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
od najnowszych od najstarszych najwyżej oceniane
Powiadom o
Kasia

Robiłam dzisiaj z maki pszennej razowej i ryżowej.
Obłęd! Jest pyszny, nie jest zbity. Dodałam orzechy włoskie i rodzynki 🙂 Sztos!

Joanna

Zabierałam się do upieczenia tego chlebka od kiedy przepis jest ma twoim blogu, czyli hmmm od dawna a to nie było czasu, a to znowu banany znikły zanim myśl przerodziła się w czyn… pół godziny temu wyjęłam z piekarnika i na prawdę muszę walczyć żeby go nie zjeść w całości Ten chlebek jest cudowny. Następnym razem przy tak dojrzałych bananach pominę tylko zupełnie ksylitol. U mnie z mąki jaglanej i ryżowej. Zajadam z domową wersją nutelli

Eliza Nowak

Super! Bardzo się cieszę! 🙂 Domowa nutella to idealny dodatek – mniam! 🙂

Lajla

Zrobiłam tylko wiesz co nie za bardzo mi smakuje . Dla mnie za bardzo wyczuwlana jest ta maka jaglana Ale zrobię go następnym razem z gryczaną zamiast jaglanej i zobaczymy ❤

Dominika

A ja mam takie pytanie, na jakim programie w piekarniku go piec?

Eliza Nowak

Na zwykłym, ja mam bardzo stary piekarnik, bez żadnych termoobiegów itd

Ola

Robiłam ze 120g ryżowej, wyszedł super! ❤️

Nikola

Powinien wyjść z samej mąki żytniej pelnoziarnistej? I zastanawiam się czy będzie smaczny.. 🙁

Nikola

To jakich ty niby mąk użyłaś, skoro z moich obliczeń ten chlebek ma ok. 1000 kcal? (W zależności od ilości ksylitolu)

Nikola

Ksylitolu/erytrytolu*

szczepan

co jeśli dam 3 całe jajka ? 🙂

Paulina

Ja robiłam z trzech jajek i jednej mąki, orkiszowej, bo innej nie było i wyszedł obłędny 🙂

Pati

Dziś robię na jutrzejszy wyjazd do Zakopanego <3 Będzie co jeść na szczytach i w dolinach 😀

Kama

A ja mam takir pytanko, w piekarniku elektrycznym piec gora dol czy z termoobrotami?

Daga

Jak ja pieke z termoobrotami to wychodzi suchsze, a czasem spieka sie za szybko z wierzchu gdy w srodku jest jeszcze surowe

Przeczytaj także:

Przepisy

Fit zapiekanka na słodko

Znowu dynia… Musicie mi wybaczyć, ale jesień rządzi się swoimi (dyniowymi) prawami. Dzisiaj wykorzystałam ją do zrobienia zapiekanki. Miałam sporo jabłek, ryż… i od razu

Przepisy

Fit bananowe babeczki bez jajek

Chlebek bananowy cały czas podbija Wasze serca… i brzuszki!  Zdaję sobie sprawę, że wiele osób nie może wypróbować tego przepisu ze względu na obecność jajek.

Przepisy

Serniczki bananowe

Never work before breakfast. If you have to work before breakfast, eat your breakfast first. Jeżeli zamiast gofrów na śniadanie jem TO, to wiedz, że jest